Novinka - Glutationjeden z nejsilnějších antioxidantů

Pokud děláte vytrvalostní sport, sacharidů se bát nemusíte
Pokud děláte vytrvalostní sport, sacharidů se bát nemusíte

Pokud děláte vytrvalostní sport, sacharidů se bát nemusíte

Pokud děláte vytrvalostní sport, sacharidů se bát nemusíte

K provedení každého pohybu potřebuje tělo energii. Ta se může získávat z různých zdrojů, především ale z tuků a sacharidů. To, po kterém zdroji energie začne tělo sahat, závisí také na intenzitě výkonu. Při nižší intenzitě si tělo vystačí i s pomalejší energií z tuků, čímž je ale intenzita vyšší, tím více musí zapojovat rychleji zdroje energie a těmi jsou hlavně sacharidy.

Ať už běháte maratonybicyklujete nebo se věnujete profesionální jiným vytrvalostním sportem, tělo na pohyb jednoduše potřebuje dostatek energie. Na začátku pohybové aktivity to vůbec není problém, protože tělo má dostatek energetických zásob, ale s přibývajícími minutami, až hodinami, to může být zásadní limitující faktor. Můžete mít natrénováno kolik jen chcete, nedostatek energie může výrazně snížit váš výkon, až ho úplně znemožnit.

Věděli jste, že nedostatek sacharidů snižuje výkonnost?

V optimálním případě se tělo snaží maximum energie využívat z tuků a to, co nestíhá pokrýt z tuků, vezme si ze zásobního glykogenu (nachází se ve svalech a v játrech), což je v podstatě uložena energie ze sacharidů. Tuky si představte jako doutnající uhlí (pomalu, ale dlouhodobě vydává teplo) a sacharidy (tedy glykogen) jako kdybyste do toho uhlí přilili trochu benzínu. Prudce to vzplane, ale jen na krátkou chvíli. Tak to funguje iv našem těle.

Při nízké intenzitě nám stačí i to "uhlí" (tuky) a čím se intenzita zvyšuje, tím více tělo přilévá "benzínu" (sacharidů). Problém je v tom, že zatímco "uhlí" (tuky), nám vydrží hodiny až desítky hodin, "benzín" (glykogen) se dokáže spálit při vysoké intenzitě už i za jednu hodinu. Ale naopak, "benzín", tedy sacharidy se dají ve srovnání s tuky, podstatně snadněji doplnit i během aktivity.

Pokud během výkonu pociťujete nedostatek energie, či svalovou únavu a potřebujete "natankovat", hlavním zdrojem energie jsou v první řadě sacharidy - cukry.

Jednoduché cukry (monosacharidy) jsou dostatečně malé na to, aby se snadno vstřebaly přes tělové membrány a pronikly do buněk. Tělové buňky biochemickou reakcí změní cukry na ATP - molekulu, z níž vazeb se uvolňuje již čistá energie. Monosacharidy jsou pro tělo při sportu velmi vítaná složka potravy, protože představují praktický a okamžitý zdroj energie.

  • Ideální na rychlé doplnění energie.
  • Představují pro tělo rychlý, ale krátkodobý zdroj energie.
  • Představují energii i pro mozek - oddalují mentální únavu.
  • Při jejich úplném nedostatku tělo čerpá energii ze zásob bílkovin.

Složené cukry (bisacharidy, oligo a polysacharidy) - jsou tvořeny dvěma (bi) a více (oligo a poly) monosacharidy. Tělo si je musí nejprve rozložit na jednoduché cukry, a proto se vstřebávají pomaleji. Výhoda je, že energie z nich vám vydrží podstatně déle a nerozkolísá metabolismus (prudké zvýšení hladiny cukru a vyplavení inzulínu). Třeba ale počítat s tím, že citelný nástup energie není tak rychlý a intenzivní jako u jednoduchých sacharidech. Při dlouhotrvajícím výkonu je optimálnější podávat pravidelně složené cukry.

Na otázku: Jak doplnit energii? Je relativně snadná odpověď: Pokud potřebujete rychlý a okamžitý zdroj energie - sáhněte po jednoduchých (rychlých) cukrech. Pokud potřebujete pravidelný zdroj energie delší dobu - zaměřte se na složené cukry.

Mnoho energetických gelů a tyčinek představuje právě optimální kombinaci jednoduchých a složených cukrů.

Doplňte si energii a nakopněte se pomocí těch nejlepších výživových doplňků od slovenského výrobce:

K-4 Power energetický gel:

  • Vyšší a lehčí výkon, delší vytrvalost.
  • Okamžitý příjem energie během sportovního výkonu.
  • Ideální při maximálním nasazení (závodu).
  • Zvýšený obsah minerálů proti svalovým křečím.
  • Obsahuje aminokyseliny podporující vytrvalostní výkon.
  • Obsahuje přírodní kofein a taurin pro zlepšení mentální výkonnosti.

3 Energy Bar:

  • Spolehlivá energie na každou vytrvalostní aktivitu.
  • Chutná a praktická energetická tyčinka.
  • Ideální na dlouhé vytrvalostní tréninky.
  • Rychlý zdroj energie.
  • Obohacená o účinné látky podporující výkon a výdrž.

Premium Energy:

  • Unikátní energie na dlouhotrvající zátěž.
  • Pomalejší nástup účinku, ale dlouhotrvající.
  • Nezvyšuje prudce hladinu cukru v krvi.
  • Stabilní, dlouhotrvající energie.
  • Zejména pro dlouhé vytrvalostní aktivity s nižší intenzitou.
  • Maximálně podporuje souběžné spalování energie z tuků.

K4 Power pilulky na energii:

  • Maximální výkon a výdrž.
  • Nastartování organismu před závodem a během závodu.
  • Silná psychická i fyzická podpora výkonu.
  • Doplnění potřebné energie pro organismus v nejtěžších momentech zátěže.
  • Unikátní spojení Taurinu, Argininu, Thermofitu, aminokyseliny BCAA L-Karnitinu.

Otestovali jsme za Vás doplňky výživy na energii:

Jsem nadšencům cykloturistiky. Mé tělo potřebuje hodně energie, proto mi nikdy nechybí v batohu energetické gely K-4 Power od Kompava. Jsou pro mě rychlým zdrojem energie a díky množství minerálů hydratují organismus. Je to můj věrný společník, bez kterého nejdu do terénu.

Michaela Minárechová

K-4 Power - energetický gel je pro mě srdeční záležitost. Stál jsem při jeho vývoji, testoval jsem ho a teď si bez něj neumím představit žádné závody. Unikátní složení, praktické balení a hlavně rychlý přísun energie, který se dostaví po užití K-4 Power je jako lavina, před kterou se nic nezastaví.

Peter Hertl, Mistr Evropy v terénním triatlonu (2010), vítěz seriálu Hertl SPORT EXTREME TOUR 2014

K4 power gel je ideální energetické, fyzické i psychické nakopnutí na posledních 20-30 minut závodu. K4 power tablety zase představují optimální predpretekovú kombinaci přírodních stimulantů. Nepotřebuji na závody s sebou nosit 4-5 různých produktů, hned mám vše namíchané v jedné malé krabičce. Pokud závod trvá více než 2 hod, někdy v polovině si dám druhou dávku "během", resp. během dlouhých závodů cca každé dvě hodiny. Když za asi 20 minut začnou účinkovat, hned to cítím a je to jako druhý dech. Při dlouhých závodech typu Oravaman (5 hod), Attack triathlon (9 hod) se mi osvědčilo během cyklistiky 1-2 dávky proteinu Premium Energy. Nezatížil jsem tak žaludek množstvím gelů od úvodu, ty jsem si nechal až na závěr cyklistiky a na běh.

Tomáš Jurkovič, Mistr Světa v zimním triatlonu 2019