REKLAMAČNÍ ŘÁD

REKLAMAČNÍ ŘÁD

Internetový obchod www.kompava.cz

II. Identifikace obchodníka

1.1. Tento reklamační řád (dále jen "VOP") upravuje právní vztahy mezi společností

 

Obchodní firma: GONEX, s.r.o.

Sídlo: Pod Kopcem 107, Slovenská republika

Zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Okresním soudem Trenčín, oddíl: Sro, vložka č. 10030/R

IČ: 36 293 296

DIČ: 2020181724

DIČ: SK2020181724, dle § 4, registrace od 1.3.1998

Bankovní spojení: SK 29 0900 0000 0051 8203 0966

 

Prodávající je plátcem daně z přidané hodnoty

 

(dále jen "Prodávající" nebo "Obchodník") a každá osoba, která je Kupujícím produktů nabízených Prodávajícím na Webových stránkách Prodávajícího a která vystupuje v postavení spotřebitele ve smyslu ostatních ustanovení těchto Všeobecných obchodních podmínek a příslušných právních předpisů definujících spotřebitele, a to v rámci platných právních předpisů Slovenské republiky, zejména následujících zákonů: zákon č. 108/2024 Sb., o ochraně spotřebitele a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů,  zákon č. 40/1964 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů, s výjimkou uvedenou v bodě 4.4 tohoto reklamačního řádu, který upravuje právní vztah mezi prodávajícím a kupujícím, který nejedná v postavení spotřebitele.

 

1.2. E-mailový kontakt a telefonický kontakt na prodávajícího je:

 

E-mail: obchod@kompava.sk

Tel. č.: 032/77 400 11

 

1.3 Adresa pro zasílání dokumentů, stížností, odstoupení od smluv je:

 

KOMPAVA spol. s r. o., Piešťanská 1202/44, 915 01 Nové Mesto nad Váhom,

Slovensko

II. Základní ustanovení

2.1. Tento reklamační řád upravuje právní vztahy mezi Kupujícími, kteří jsou spotřebiteli, a Prodejcem.

III. Uplatnění práva z odpovědnosti za vady

3.1. Kupující může uplatnit práva z odpovědnosti za vady pouze v případě, že vadu vytkl prodávajícímu bez zbytečného odkladu, nejpozději však po uplynutí 24 měsíců od převzetí věci. Nevytkne-li vadu v této lhůtě, práva z odpovědnosti za vady zanikají.

IV. Odpovědnost za vady

4.1.Prodávající odpovídá za vadu, kterou má prodávaná věc v době jejího dodání a která se projeví do dvou let od dodání věci.

4.2.Je-li předmětem koupě věc s digitálními prvky, k níž má být digitální obsah nebo digitální služba poskytována nepřetržitě po sjednanou dobu, odpovídá prodávající za každou vadu digitálního obsahu nebo digitální služby, která se vyskytne nebo se projeví po sjednané období, nejméně však po dobu dvou let od dodání věci s digitálními prvky.

4.3.In případě použité věci se mohou smluvní strany dohodnout na kratší době odpovědnosti prodávajícího za vady než v odstavcích 4.1 a 4.2, nejméně však jeden rok od dodání věci.

4.4. Prodávající odpovídá za vadu, kterou má prodaná věc v době jejího dodání Kupujícímu a která se projeví do 6 měsíců od dodání věci, pokud Kupující nejedná v postavení spotřebitele.

V. Práva z odpovědnosti za vady

5.1.Odpovídá-li prodávající za vadu prodané věci, má kupující právo na odstranění vady opravou nebo výměnou, právo na přiměřenou slevu z kupní ceny nebo právo na odstoupení od kupní smlouvy

5.2.Kupující může odmítnout zaplatit kupní cenu nebo její část do doby, než prodávající splní své povinnosti z odpovědnosti za vady, ledaže by kupující byl v době uplatnění reklamace vady v prodlení s úhradou kupní ceny nebo její části. Kupující je povinen uhradit kupní cenu bez zbytečného odkladu poté, co prodávající splní své závazky.

5.3. Práva z odpovědnosti za vady, včetně práva dle článku 5.2, může Kupující uplatnit pouze v případě, že Kupující vadu reklamoval v době dvou měsíců od zjištění vady, a to nejpozději do uplynutí lhůty dle článků 4.1 až 4.3 tohoto Reklamačního řádu.

5.4. Uplatnění práv z odpovědnosti za vady nevylučuje právo kupujícího na náhradu škody způsobené vadou.

VI. Reklamace vady

6.1.Vadu lze reklamovat v kterékoli provozovně Prodávajícího, a to u jiné osoby, o které Prodávající Kupujícího informoval před uzavřením smlouvy nebo před odesláním objednávky, nebo prostřednictvím prostředků komunikace na dálku na adrese sídla nebo místa podnikání Prodávajícího nebo na jiné adrese, o které Prodávající Kupujícího informoval při uzavření smlouvy nebo po uzavření smlouvy.

6.2.V případě, že Kupující reklamoval vadu poštovní zásilky, kterou Prodávající odmítl převzít, má se za to, že zásilka byla doručena dnem odmítnutí.

6.3.Prodávající je povinen vystavit Kupujícímu písemné potvrzení o uplatnění vady neprodleně poté, co Kupující vadu reklamoval. V potvrzení o uplatnění reklamace vady prodávající uvede lhůtu pro odstranění vady v souladu s § 507 odst. 1 zákona č. 40/1964 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů. Lhůta oznámená podle předchozí věty nesmí být delší než 30 dnů ode dne, kdy byla vada vytknuta, ledaže delší lhůtu odůvodňuje objektivní důvod, který prodávající nemůže ovlivnit.

6.4. V případě, že prodávající odmítá odpovědnost za vady, musí být důvody odmítnutí písemně sděleny kupujícímu. Prokáže-li kupující odpovědnost prodávajícího za vadu znaleckým posudkem nebo znaleckým posudkem vydaným akreditovaným orgánem, autorizovaným orgánem nebo notifikovanou osobou, může kupující vadu opakovaně reklamovat a prodávající nemůže odmítnout odpovědnost za vadu; Ustanovení § 621 odst. 3 zákona č. 108/2024 Sb., o ochraně spotřebitele a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, se nevztahuje na opakované reklamace vad. Náklady spotřebitele spojené se znaleckým posudkem a znaleckým posudkem jsou hrazeny z § 509 odst. 2 zákona č. 40/1964 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů.

6.5.V případě, že prodávající před uzavřením smlouvy nebo, je-li smlouva uzavřena na základě objednávky kupujícího, před odesláním objednávky, informoval kupujícího o tom, že vady lze uplatnit i vůči jiné osobě, považuje se jednání nebo opomenutí této osoby pro účely odpovědnosti za vady za jednání nebo opomenutí prodávajícího.

VII. Odstranění vady

7.1. Kupující má právo zvolit si, zda chce vadu odstranit výměnou věci nebo opravou věci. Kupující nemůže zvolit způsob odstranění vady, který není možný nebo který by prodávajícímu působil nepřiměřené náklady ve srovnání s druhým způsobem odstranění vady, a to s přihlédnutím ke všem okolnostem, zejména k hodnotě, kterou by věc měla bez vady, k závažnosti vady a k tomu, zda by druhý způsob odstranění vady působil kupujícímu značné obtíže.

7.2.Prodávající je oprávněn odmítnout odstranění vady, pokud oprava nebo výměna není možná nebo pokud by to vyžadovalo nepřiměřené náklady vzhledem ke všem okolnostem, včetně těch, které jsou uvedeny v bodě 7.1 druhé větě.

7.3. Prodávající je povinen věc bezplatně opravit nebo vyměnit v přiměřené lhůtě poté, co Kupující vadu reklamoval, a to na vlastní náklady a tak, aby Kupujícímu nezpůsobil vážné obtíže s ohledem na povahu věci a účel, pro který Kupující věc požadoval.

7.4.Na účelem opravy nebo výměny věc kupující předá nebo zpřístupní prodávajícímu nebo jiné osobě ve smyslu § 622 odst. 5 zákona č. 108/2024 Sb., o ochraně spotřebitele a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů. Náklady spojené s převzetím věci nese prodávající.

7.5.Prodávající dodá Kupujícímu opravenou věc nebo náhradní věc na vlastní náklady stejným nebo obdobným způsobem, jakým Kupující vadnou věc dodal, nedohodnou-li se strany jinak. Nepřevezme-li kupující věc do šesti měsíců ode dne, kdy ji měl převzít, může prodávající věc prodat. V případě, že se jedná o věc vyšší hodnoty, oznámí prodávající kupujícímu předem zamýšlený prodej a poskytne mu přiměřenou dodatečnou lhůtu k převzetí věci. Výtěžek z prodeje věci vyplatí prodávající kupujícímu bezprostředně po prodeji, po odečtení účelně vynaložených nákladů na její úschovu a prodej, pokud kupující uplatní právo na podíl na výtěžku v přiměřené lhůtě stanovené prodávajícím v oznámení o zamýšleném prodeji věci. Prodávající je oprávněn věc na vlastní náklady zničit, pokud nebyla prodána nebo pokud předpokládaný výtěžek z prodeje nepostačuje ani k pokrytí nákladů, které prodávající důvodně vynaložil na úschovu věci, a nákladů, které by prodávající musel nutně vynaložit na její prodej.

7.6.Při odstraňování vady zajistí prodávající odstranění věci a montáž opravené věci nebo náhradní věci, pokud výměna nebo oprava vyžaduje odstranění vadné věci, která byla namontována v souladu s její povahou a účelem před tím, než se vada projevila. Prodávající a kupující se mohou dohodnout, že odstranění věci a instalaci opravené nebo náhradní věci zajistí kupující na náklady a riziko prodávajícího.

7.7.Odstraňuje-li vada věcí výměnou, nemá prodávající nárok na náhradu škody způsobené obvyklým opotřebením věci a na náhradu za obvyklé používání věci před její výměnou.

7.8. Prodávající odpovídá za vady náhradní věci dle § 619 zákona č. 108/2024 Sb., o ochraně spotřebitele a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů.

7.9. Kupující má právo na přiměřenou slevu z kupní ceny nebo může od kupní smlouvy odstoupit bez poskytnutí dodatečné přiměřené lhůty dle § 517 odst. 1 zákona č. 40/1964 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů, pokud:

a)prodávající věc neopravil ani nevyměnil;

  1. b) prodávající věc neopravil nebo nevyměnil v souladu s § 623 odst. 4 a 6 zákona č. 108/2024 Sb., o ochraně spotřebitele a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů,
  2. c) prodávající odmítl odstranit vadu podle § 623 odst. 2 zákona č. 108/2024 Sb., o ochraně spotřebitele a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů,

d)věc má stejnou vadu i přes opravu nebo výměnu věci,

  1. e) vada je natolik závažné povahy, že odůvodňuje okamžitou slevu z kupní ceny nebo odstoupení od kupní smlouvy, nebo
  2. f) prodávající prohlásil nebo je to z okolností zřejmé, že vadu neodstraní v přiměřené lhůtě nebo aniž by kupujícímu způsobil vážné obtíže.

7.10. Sleva z kupní ceny musí být úměrná rozdílu mezi hodnotou prodávané věci a hodnotou, kterou by věc měla, kdyby byla bez vad.

7.11.Kupující není oprávněn odstoupit od kupní smlouvy dle článku 7.9, pokud se na vzniku vady podílel nebo je-li vada zanedbatelná. Důkazní břemeno o tom, že se kupující na vzniku vady podílel a že vada je zanedbatelná, nese prodávající.

7.12.Týká-li se smlouva koupě více věcí, může od ní kupující odstoupit pouze ve vztahu k vadné věci. Ve vztahu k ostatním věcem může od smlouvy odstoupit pouze tehdy, nelze-li rozumně předpokládat, že bude mít zájem na tom, aby si ponechal jiné věci bez vadné věci.

7.13.Při odstoupení od smlouvy nebo její části je kupující povinen vrátit věc prodávajícímu na náklady prodávajícího. Prodávající zajistí odstranění věci, která byla instalována v souladu s její povahou a účelem před tím, než se vada projevila. Nezkusí-li prodávající věc k odstranění věci v přiměřené lhůtě, může kupující na své náklady a riziko zajistit, aby byla věc odstraněna a předána prodávajícímu.

7.14.Při odstoupení od smlouvy vrátí prodávající kupujícímu kupní cenu nejpozději do 14 dnů ode dne vrácení věci prodávajícímu nebo po prokázání, že kupující věc prodávajícímu odeslal, podle toho, co nastane dříve.

7.15.Prodávající vrátí Kupujícímu kupní cenu nebo poskytne Kupujícímu slevu z kupní ceny stejným způsobem, jakým Kupující zaplatil kupní cenu, pokud Kupující výslovně nesouhlasí s jiným způsobem platby. Veškeré náklady spojené s platbou nese prodávající.

7.16.Prodávající nemá nárok na náhradu škody způsobené obvyklým opotřebením věci a na náhradu za obvyklé užívání věci před odstoupením od kupní smlouvy.

VIII. Odpovědnost za vady digitálního plnění

8.1.Obchodník odpovídá za jakoukoli vadu, kterou má digitální dodávka v době svého dodání a která se projeví do dvou let od jejího dodání, jde-li o digitální plnění, které je poskytnuto jako samostatná transakce nebo jako soubor jednotlivých transakcí.

8.2.Obchodník odstraní vadu digitálního plnění v přiměřené lhůtě ode dne, kdy spotřebitel vadu vytkl, a to bezplatně a tak, aby spotřebiteli způsobila vážné obtíže, a to s přihlédnutím k povaze digitálního plnění a účelu, pro který spotřebitel digitální plnění požadoval.

8.3.Obchodník je oprávněn odmítnout odstranění vady, pokud odstranění není možné nebo pokud by mu vznikly nepřiměřené náklady vzhledem ke všem okolnostem, zejména k hodnotě, kterou by digitální plnění mělo bez vady, a k závažnosti vady.

IX. Odpovědnost za vady služby

9.1. Subdodavatel odpovídá za vady, které věc má při jejím převzetí Objednatelem.

9.2. Projeví-li se vada v průběhu 24 měsíců ode dne, kdy měl Klient věc převzít, má se za to, že se jedná o vadu, kterou věc měla již při převzetí. To neplatí, je-li prokázán opak nebo je-li tato domněnka neslučitelná s povahou věci nebo vady."

X. Závěrečná ustanovení

10.1. Tento reklamační řád je nedílnou součástí Všeobecných obchodních podmínek a Zásad ochrany osobních údajů a pokynů na těchto webových stránkách. Dokumenty – Všeobecné obchodní podmínky a Zásady ochrany osobních údajů a Pokyny těchto Webových stránek jsou zveřejněny na doméně Webových stránek Prodávajícího.

10.2. Tento reklamační řád je platný a účinný okamžikem jeho zveřejnění na internetových stránkách prodávajícího dne 01.07.2024