Slovenská výroba výživových doplňků
Slovenská výroba výživových doplňků

Slovenská výroba výživových doplňků

Slovenská výroba výživových doplňků

Obsah

Před 17 lety měla sen. Dnes je již tento sen několikaletou skutečností v podobě společnosti vyrábějící výživové doplňky Kompava. V následujících řádcích si můžete přečíst více o ryze slovenské společnosti Kompava, která splnila sny mnoha sportovců.

Myšlenka vybudovat firmu vyrábějící výživové doplňky vznikla při narození dcery paní Komorechovej, majitelky společnosti. Začala pro dceru objednávat z USA speciální stravu pro novorozeňata, později ji nabízela i ostatním maminkám. Už zde se zrodily prvopočátky podnikání a právě v tomto období se rozhodla, kam budou směřovat její další kroky - že se chce věnovat zdravé výživě. Značka Kompava existuje již více než 100 let jako bývalý potravinářský podnik v Novom Meste nad Váhom, přičemž značku spolu s manželem koupili v roce 1996.

Pod touto značkou na Slovensko začali dovážet různé potravinářské ingredience a fortifikační látky do potravin. Výrobní a vývojová činnost spojená s výrobou výživových doplňků začala od roku 2002.

"Jiskrou byl můj synovec Tomáš Jurkovič, který začínal úspěšně s Triatlon. Přinášel nám velmi pozitivné postřehy z užívání produktů. Díky nim jsme se ještě rychleji nastartovaly a přesvědčili, že víme, co děláme a kam směřujeme." vypráví majitelka.

Začátky firmy inspirované sportovci

Při startu firmy se Kompava zaměřovala výhradně na sportovce, kteří potřebovali k základní stravě přidat více živin. Oslovovali jsme zejména fitness centra, které produkty vystavovali a prodávali. Doplňky výživy se dodávaly také do obchodů se sportovními potřebami a do obchodů, které se vysloveně specializovali na sportovní výživu. Produkty byly zpočátku nabízeny na různých sportovních akcích - společnost dodnes sponzoruje mnohé sportovní týmy.

Zajímavý průlom nastal, když se o produkty Kompava začali zajímat lékárny. "Díky tomu jsme zjistili, že ne všichni lidé, kteří sportují, navštěvují i fitness centra, kde jsme přednostně nabízeli doplňky. Lékárna nebyla jen dalším prodejním kanálem, ale zároveň upevňovala pozici značky a dodávala jí jistou autoritu, "dodává paní Komorechová. Později, jak se online prostředí aktivizovalo, vytvořila si webovou stránku i Kompava, ale měla spíše informační jako prodejní charakter.

Až dodnes se snaží společnost zákazníka maximálně informovat, aby věděl přesně, proč si má produkt koupit a co může od něj očekávat. Používají se i produkty ve vzorkové balení a poskytovány potenciálním zákazníkům na vyzkoušení. V současnosti se velká část prodeje realizuje prostřednictvím vlastního e-shopu Kompava.

Konkurence posouvá vpřed

Během doby, jejíž společnost funguje, si už museli zvyknout, že vysoce kvalitní výrobky Kompava často někdo kopíruje. Složení výživových doplňků nelze uchránit, proto se jednou za čas stane, že někdo podle jejich receptury vytvoří stejný nebo velmi podobný produkt. Na trh neustále přicházejí nové firmy a nové produkty, které zároveň firmu a její výrobky posouvají vpřed. " Pokud bychom byli sami, stáli bychom na místě. Takto jsme nuceni i my inovovat a stále postupovat." tvrdí paní Komorechová.

Aby předběhli konkurenci, přidalo se k potravinovým doplňkem něco, co konkurenti nemají. V Žilině otevřeli diagnostické pracoviště, kde se nabízejí sportovcům diagnosticko - poradenské služby. Kompava Centrum Metflex je přizpůsobeno svou vybaveností a odborností pro sportovce a aktivní lidi, kteří chtějí zvýšit svou hranici výkonnosti a pro lidi, kteří chtějí změnit svůj dosavadní život. Odborníci ve firmě vědí sportovce i nesportovce nastavit správný tréninkový i výživový plán, aby trénovali, cvičili a hubli efektivně.

Deklarovaná kvalita výživových doplňků je ověřena

Společnost Kompava si stojí za svými výrobky a potvrzuje, že všechny produkty jsou vyráběny z čistých potravinářských a farmaceutických surovin, které jsou povoleny v rámci EU. Vše, co uvádí etiketa je 100% obsaženy v produktu. výrobky se neprebaľujú ani se nepoužívají staré suroviny, zákazník si proto může být jistý, že ho neoklame ani obal ani produkt.

Pro dosažení maximální kvality produktů se implementoval do výrobního procesu kontrolní systém HACCP. Zároveň pro zvýšení efektivního a účinného řízení vývoje a výroby společnost Kompava vypracovala a zavedla systém řízení kvality dle ČSN EN ISO 22000: 2005. Společnost jde stále vpřed a nepřetržitě se snaží zlepšovat kvalitu výrobků.

Inspirace k tvorbě nových produktů je všude

Ptáte se, odkud čerpá společnost Kompava své nápady na produkty? "Všude. V práci, na sportovních akcích, seminářích, výstavách. velmi cenné jsou pro nás podněty sportovce, lékařů, fyzioterapeutů jakož i našich zákazníky, kteří mohou díky našim produktům zlepšit své zdraví a mít v životě více pohody." přiznává paní Komorechová. Často přichází vývoj nového produktu přímo na žádost zákazníka. Zákazníci hledají přírodní alternativy, kterými mohou preventivně předcházet různým onemocněním a poškozením organismu. hledají koncentrované čisté produkty s vysokou přidanou nutriční hodnotou, kterou si doplňují dietní chyby, kterých se dopustili během dne.

Plány do budoucna

Společnost Kompava si chce i nadále udržovat kvalitu a zlepšovat funkčnost výrobků v povolených mezích. se zavedeným FSSC systémem bezpečnosti a kvality potravin, který se bude snažit naplňovat a zdokonalovat. "Chceme přinášet sportovcům funkční produkty na podporu výkonu a ochrany zdraví. A nejen jim, chceme aby naše produkty ocenili naši zákazníci a důvěřovali jim tak, jako my do nich vkládáme všechny naše znalosti i srdce." dodala na závěr ředitelka společnosti.

Želmíra Komorechová - zakladateľka spoločnosti Kompava