Osvěžení a protein? Určitě zkuste nový JUICY PROTEIN Více na...

Trápí Vás celulitida? Takto se jí zbavíte!
Trápí Vás celulitida? Takto se jí zbavíte!

Trápí Vás celulitida? Takto se jí zbavíte!

Trápí Vás celulitida? Takto se jí zbavíte!

Celulitidu zná důvěrně většina žen. Bohužel trápí více než 85% žen a jen 10% mužů. Je to kvůli složení kůže a přítomnosti estrogenu. Máte ji i vy? Tak pozorně čtěte dál.

Celulitidu, známou také jako pomerančová kůže, zná většina žen. Až 85% žen s ní má také praktickou zkušenost. Proč netrápí i muže? Celulitida je s ženským tělem spojena zejména díky přebytku ženského hormonu estrogen. To je hlavní důvod, proč muže postihuje jen výjimečně. Pojmenování pomerančová kůže vzniklo kvůli nepěkným hrudkám viditelných na pokožce. Jedná se o zdeformovanou podkožní a tukovou tkáň. Hlavním důvodem jsou poruchy mikrocirkulace, tvořící toxiny se v kůži účinně neodstraňují a hromadí se v tukové tkáni. Co je ale horší, nepředstavuje jen kosmetický problém, ale celulitida je také zdravotní problém. Proto je třeba ho řešit hned v zárodku. Tak jako je celulitida běžná, existuje také řada dezinformací o tom, co ji způsobuje a jak se jí zbavit. Takže předtím, než utratíte majetek za volně prodejné produkty nebo si naplánujete kosmetický zákrok, pozorně si přečtěte fakta a mýty o celulitidě.

Fakta a mýty o celulitidě

  1. Celulitida se tvoří nejčastěji na hýždích, stehnech, břiše. Celulitida se může objevit téměř kdekoli. Přestože si většina lidí myslí, že celulitida se vyskytuje pouze na stehnech, bocích a hýždích, není to zcela pravda. I když jsou to nejběžnější oblasti na těle, celulitida se může vyvinout i na rukou, břiše či prsou.
  2. Celulitida mohou mít ženy v jakémkoli věku. Celulitidě mohou podlehnout mladší i starší věkové kategorie. U mladších ročníků se začíná vyskytovat po pubertě v důsledku hormonálních změn. Je však běžnější u starších žen, protože jejich tělo produkuje méně estrogenu – hormonu, který pomáhá udržovat hladké proudění krevních cév. Méně estrogenu může znamenat horší cirkulaci, což může znamenat i pokles tvorby kolagenu. Proto se doporučuje ženám ve vyšším věku zařadit do péče o své tělo výživové doplňky s obsahem kolagenu, ideálně kolagenu a dalších účinných látek, které úspěšně útočí na celulitidu.
  3. Celulitidu mají jen ženy s nadváhou. Navzdory této všeobecné mylné představě, celulitida ve skutečnosti není tuk, ale souvisí s tukem. Ano, i vyhublé a vysportované ženy mohou mít celulitidu. Nejčastějším důvodem bývá genetická predispozice těla k celulitidě. Nadváha způsobuje jen to, že je celulitida na kůži viditelnější.
  4. Celulitida není způsobena toxiny. Detoxikace vašeho těla může být zdravá, ale celulitidy vás nezbaví, protože tento stav pokožky není způsoben toxiny. Je to však ovlivněno jinými věcmi, jako je například nedostatek pohybu, špatný krevní oběh a některé hormony.
  5. Celulitidu můžeme zdědit. Je pravda, že celulitida se vyskytuje v genech a může být dědičná. Pokud měla celulitidu vaše máma a babička, máte větší šanci, že se rozvine iu vás. Naštěstí, genetika je jen jedna malá část skládačky celulitidy – svou roli hrají i další faktory jako strava, cvičení a udržování zdravé hmotnosti.

Celulitidu, známou také jako pomerančová kůže, zná většina žen. Až 85% žen s ní má praktickou zkušenost.

Jak proti celulitidě bojovat?

  • Mějte vyváženou stravu. Je nezbytné upravit jídelníček a dbát na zdravou a vyváženou stravu. Každodenní strava by měla obsahovat potraviny bohaté na vlákninu, dobré tuky, celozrnný chléb, hubenější ryby, hodně zeleniny a samozřejmě i vitamíny a minerály.
  • Dbejte na pitný režim. Voda z celulitidy odstraňuje toxiny, proto byste měli vypít minimálně dva litry čisté nebo minerální vody denně. Pomohou také bylinné čaje a různé směsi s obsahem bylin, které pomáhají odstraňovat přebytečnou vodu z těla spolu s toxiny.
  • Fyzická aktivita musí být. Nemusíte jít hned do fitness centra a začít zvedat činky. Pro začátek stačí delší procházky a cviky, které lze provádět i v pohodlí domova. Důležité je rozproudit cévní systém a zlepšit prokrvení kůže. Postupně se zlepšující kondicí přidejte více aktivit a střídejte i typy cvičení. Cvičte nejméně 3krát týdně.
  • Pomůže také lymfatická masáž. Podporuje správné fungování pokožky, která se zpevňuje a rychleji odstraňuje toxiny. Lymfatická masáž účinně odbourává tukovou tkáň a lze ji provádět nezávisle doma. Existují také speciální pomůcky jako rukavice, kartáče či masážní přístroje.
  • Podpora kůže výživovými doplňky. Je třeba se o kůži starat nejen zvenčí, ale i zevnitř. Hlavní roli při procesu stárnutí pokožky má kolagen. Kolagenová vlákna tvoří elastin, který zajišťuje elasticitu pokožky a kyselina hyaluronová je zodpovědná za hydrataci pokožky. Můžete investovat do kvalitního kolagenu v krémech a mastech, i to je způsob výživy pleti. To, jak vypadá vaše pleť zvenčí, je způsobeno především kvalitou výživy zevnitř. Efektivní bude proto výživa kůže zevnitř, například s přípravkem SkinBooster, který obsahuje vše, co ženská pokožka potřebuje.